8 augusti

20:02
va ute i fredags med kalle, peter, sanna och joel och tittade på royal republic och slagsmålsklubben. eller ja, dana och jag kom inte in på SMK eftersom det var alkoholfritt!!! va sjukt lång kö in så vi trängde oss, smart vare så kom vi fram till vakten, den dumma. så sa vi att vi har bara druckit liiiite (vi ljög, för att slippa blåsa då) nähe, varsegoda å gå, så ville dana blåsa i den där mätaren men så fick hon inte det, hahaha....det spelade tydligen ingen roll om man druckit mycket eller lite för in kom man inte då! men på royal var det ju inga problem. vakten bah; vill ni blåsa? såklart vi inte ville och gick in. men vi fick se SMK iallafall sen på kvällen OCH dricka SAMTIDIGT! ;D vi stod bara lite längre bort utanför staketet ^__^v

"vi plankade in men så gjorde vi inte det :PpPpPpPp" .. hahaha vilka failnissar!!!! jag skrattade så jag dog!

gick en runda till KM, var inge vidare roligt där så hamnade vi på o´learys. det va skoj! :D försökte få dj:n att spela lite bra musik, som ramones men det kom ju förstås aldrig! :( sen drog vi ner till the rock en liten stund. haha det va roooligt! så BRA kväll! :D

lördagen blev lugn. var en runda på öland sen blev det the human centipede. hade för höga förhoppningar på den och blev besviken även fast vissa scener i den inte var okej nånstans! :D

blir lite jobb i veckan iallafall...
____________________________________________

ÅH JAG VILL SE DEN HÄR!!! känns som att jag kommer gråta sönder mig...


Lasse Hallströms film "Hachiko - en vän för livet" är en känslostark film som är baserad på en sann japansk historia.

När Hachiko kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga. Varje dag vid samma tid möter Hachiko sin husse vid tågstationen, och hunden blir en älskad medlem i familjen. Men så en dag återvänder inte husse. Trots det väntar Hachiko troget - men förgäves - på sin husse varje dag under de kommande tio åren. Hans öde berör många av de människor som passerar stationen, och de hjälper hunden med mat och varma ord.

Idag finns en bronsstaty rest av Hachiko, som var av den japanska rasen akita, på den plats vid Shibuya Station, där han troget väntade varje dag.

I rollerna: Richard Gere, Joan Allen, Jason Alexander
Regi: Lasse Hallström

23:00
jag är glad och jag vill inte att den här kvällen ska ta slut än! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0