konvalj

jag kunde inte sova igår kväll så jag satt och tittade igenom hästnet.se lite. plötsligt får jag se nåt jag tycker jag känner igen och klickar! hjärtat stannade! där var han, konvalj! till salu! som jag har tänkt och undrat vart han tagit vägen efter han såldes från ridskolan. jag har haft två favoriter på ridskolan när jag gick där i mina dar! ;D hamlet ligger ohotad på första plats och sen kommer konvalj som också har en väldigt speciell plats i mitt hjärta! hyrde honom sommaren 2004 då jag hade honom uppstallad i söderåkra och vi hade så roligt tillsammans! han levde upp och busade omkring med mig på och jag önskade att sommaren aldrig skulle ta slut! men den dagen kom då jag var tvungen att lämna tillbaks honom. ägaren frågade mig om jag inte ville köpa honom men som det såg ut då hade jag inte råd! :( kom ihåg när han kom till ridskolan för många år sen, så ung och full av liv och snacket gick hur länge han skulle hålla sig så! efter några år kunde man inte känna igen honom, det var inte samma häst. det var så sorligt att se, livsgnistan hade slocknat. det är verkligen inte alla hästar som passar med en massa olika ryttare på ryggen varje dag så nu är det så fantastiskt skoj att få se honom igen, och få veta att han haft det bra dom senaste åren iallafall, även om det bara var på ett litet videoklipp på youtube, att få se den glada killen igen han var för så många år sen, jag bara satt och lipade!

2004 - sommaren då konvalj fick vara "min"


Kommentarer
Postat av: Wilma

Vad roligt att få veta att det fanns en till människa som älskade honom och såg att han led! Jag köpte (räddade honom) från ridskolan och hade honom i två år. Han blev helt annorlunda! Glad och busig. Nu bor han i hyltebruk hos sin nya ryttarinna och har det jätte bra!

2011-10-23 @ 15:36:22
Postat av: krisse

hej wilma!

ja det var hur underbart som helst att se dom klippen du hade lagt upp på konvalj! var en helt annan ponny än när han stod på ridskolan ju! märkte det också när jag hade honom den sommaren att han blev helt annorlunda! busade runt och härjade! :) har tänkt på honom ibland och undrat vart han tog vägen men känns skönt att veta att han har haft det bra och har fortfarande! :D

2011-10-26 @ 23:26:23
URL: http://bikinipop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0