7 oktober

fick reda på mitt prov idag! jag blev glatt överraskad, trodde faktiskt inte det hade gått så bra men tji fick jag! :D

kom hem och får se min älskade Lambi med andningssvårigheter. bambi fick följa med som sällskap ut i trädgården där hon piggnade till lite. gjorde iordning buren och väntade på att hon skulle må bättre vilket hon inte gjorde. jag tog och ringde kalmar djursjukhus och det bästa dom sa vore om dom fick titta på henne så vi fick en tid en timme senare så det blev direkt in i bilen. veterinären tittade lite sen nämndes orden -> tumör! röntgen eller insomningspruta upp! men det var någonting jag själv fick bestämma och där stod jag och försökte förstå vad hon precis hade sagt! hon åt ju och verkade inte ha ont. jag blev lämnad en liten stund för att tänka över allt. tårarna kom och jag bestämde mig för att åka hem och se om det blir bättre annars får vi komma in igen! åh. det värsta med att skaffa djur är att man överlever dom! en så personlig kanin har jag aldrig träffat förut. hon var såå duktig, satt helt lugnt och stilla i min famn hela tiden och hade inte några problem alls att bli tryckt och klämd på! <3
blir så arg på människor som tycker "ameh det är ju bara en kanin, skillnad om det hade varit en hund eller liknande" "slösa pengar på ett sånt djur" såklart det är lätt för er att säga! men jag undrar lixom vad den skillnaden sitter då!? är man mer värd om man mjauar, skäller eller gnäggar? jag älskar min älskling och hade inte bytt ut henne mot något annat djur i hela världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0