23 december


i somras...
 
jenny hängde med ut och red idag. kändes skönt att vara tillbaks på hästryggen efter några veckors uppehåll pga studierna. nu har jag minskat ner fantoms kraftfoder också då han endast får på morgonen tillsammans med hans mineraler. han ska slippa kraftfodret helt då jag ska beställa hem briketter istället. han är som en tickande bomb när jag är ute och rider och det där sockret gör endel när han får i sig mer än vad han gör av med och som också läggs på hullet. han fick bara kraftfoder av hans förra ägare när han tävlade, nu är det helt onödigt för honom. han var betydligt lugnare när jag fick hem honom då han inte fick något kraftfoder alls och då hade han inte blivit riden på något år. sån vill jag ha tillbaks honom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0