14 juli

idag bjöd fantom mig på en liten dans påväg hem. hans egna dans såklart! för det här med att vänta på emelie och golden går ju absolut inte. han vill helst vara först och gärna hundra kilometer före. håller igen honom och han börjar backa och trippa på sidan och är inte alls med på att gå bakom. det där MÅSTE han sluta med för jag har ingen större lust att han går in i fårstängsel och trasslar in sig med benen, klättrar på stenmurar eller ramlar ner i djupa diken med mig på ryggen!!! förra gången han höll på så och tramsa sig i skogen trodde jag att vi skulle gå omkull.. nu börjar han dock förstå att han måste stå still när jag sitter upp.. men jag har inte haft honom länge och det är såklart han testar mig nu.. men det är ingenting som uppskattas utav mig!!! ;) tror jag ska börja longera honom lite innan jag rider..
 
förhoppningsvis blir det tingsryd i veckan..nu ska jag sova. jag öppnar kl. 06 på jobbet imorgon. GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0